פעילות גופנית לגיל השלישי: זה אפשרי!

הגיל השלישי מביא איתו הרבה מאד עדנה ונחת רוח. מדובר בזמן המושלם להתפנות משגרת העבודה השוחקת ולהנות מכספי הפנסיה שמאפשרים לעסוק בדברים שמעניינים אותנו, הזדמנות לזמן איכות עם הנכדים האהובים שבהחלט אוהבים את הפינוקים של סבא וסבתא וכמובן השלב המושלם לצאת לחופשות מפנקות בארץ ובעולם. יחד עם זאת, בגיל הזה יש גם הרבה מאד אתגרים פיזיים, ויותר מתמיד חשוב לשמור על הגוף כמה שרק ניתן בשביל לחיות שנים ארוכות באיכות חיים גבוהה. לצורך כך יש להקפיד כמובן על תזונה מאוזנת ומותאמת אישית, דבר מה שמבוגרים רבים אכן מקפידים עליו, בין אם בהוראת הרופא ובין אם בעידוד בני המשפחה והמטפלים. כמו כן, חשוב מאד להקפיד על פעילות גופנית בכל שלב בהתאם ליכולת בכל גיל, וזה כבר משהו שלמרבה הצער נמנעים ממנו קשישים רבים, הרבה פעמים מתוך מחשבה שזה כלל לא משהו שהוא אפשרי. האמת היא בהחלט רחוקה מזה, ואנו רוצים להסביר בדיוק איך אפשר לעשות זאת.

אביזרים מתאימים

בראש ובראשונה חשוב לדבר על אביזרים שמתאימים לבני ובנות גיל הזהב, גם בגלל שיש לא מעט שמתקשים לצאת מהבית וגם מפני שהרבה פעמים, גם אם אכן אפשר לצאת מהבית, חשוב להקפיד על כושר גופני על בסיס קבוע ויציאה מהבית זה לא משהו שתמיד בא בחשבון. באתר מגה ספורט ניתן למצוא מגוון רחב של אביזרי ומכשירי כושר מצוינים שמתאימים למבוגרים: אופני כושר לאימון בישיבה שמתאימים לחיזוק הרגליים והידיים, רצועות גומי למתיחה שמאפשרות כושר גופני מצוין בישיבה או בשכיבה, גם תוך כדי פעולות אחרות כמו שיחה טלפון או צפייה בטלוויזיה, טבעת פילאטיס מיוחדת למבוגרים, כדור להפעלת האצבעות והיד למניעת דלקות ועוד. חשוב להבין כי לא מדובר באביזרים יקרים וגם לא בכאלו המצריכים מאמץ מיוחד מצד מי שמשתמש בהם ולכן כדאי להצטייד באביזר או שניים מהסוג הזה מבעוד מועד.

פעילות גופנית לגיל השלישי: זה אפשרי!

פעילויות מחוץ לבית

באם מדובר באדם שיכול לצאת מהבית, פעילות גופנית מחוץ לכותלי הבית היא בהחלט מומלצת וכדאית. מעבר לעובדה כי מדובר כאן על תזוזה טובה, ריענון של השרירים והזרמת הדם בגוף – למזג האוויר הנעים וליציאה מחוץ לבית יש השלכות נפשיות חיוביות על הנפש וזה ערך מוסף שלא יסולא בפז. עם זאת חשוב לבדוק במובן הזה שמזג האוויר אכן מתאים לפעילות גופנית. בין אם מדובר ליציאה החוצה באזור המרכז, בדרום או בצפון – חשוב לבדוק כי מזג האוויר נוח ומתאים ולזכור תמיד כי קשישים רגישים הרבה יותר לפגיעות של מזג האוויר ולמזג אוויר קיצוני חם או קר וחשוב שלא להסתכן.

התייעצו עם הרופא

חשוב לומר כמה מילים על בני ובנות הגיל השלישי המורגלים בפעילות גופנית עוד מצעירותם. במקרים הללו יש רבים המתקשים לקבל את העובדה שבשלב הזה בחיים, יש פעילויות שונות שהן פחות מתאימות ואפילו תרגילים שעשויים להוות סכנה של ממש. על כן, ההמלצה שלנו היא מצד אחד לא לוותר בשום אופן על פעילות גופנית, אבל לזכור שחייבים להתאים אותה לגיל ובעיקר למגבלות הגוף שהן משתנות מאדם לאדם. ההמלצה שלנו היא להיוועץ תמיד ברופא המטפל ולבקש ממנו הנחיות ברורות לביצוע נכון של פעילות גופנית על מנת שלא לגרום חלילה לנזק כתוצאה ממנה.

לסיכום – אם אתם בני ובנות גיל הזהב, או שיש לכם בני משפחה בגיל הזה – אנו ממליצים תמיד על פעילות גופנית שתעזור לכם להנות מהשלב הזה בחיים ולעבור אותו בצורה הכי טובה שיש.