איך לשמור על אורח חיים בריא גם בגיל השלישי

בדרך כלל, כשמגיעים לגיל השלישי, המערכת החיסונית נפגעת ומצב הבריאות עלול כתוצאה מכך להידרדר.

ישנן דרכים רבות לאזן זאת ולשמור על אורח חיים בריא. אלה הגישות המרכזיות לכך:

לאכול בריא

היבט חיוני להבטחת מערכת חיסון חזקה ובריאות טובה בכלל, היא תזונה איכותית. לכל אדם ישנו מעין תפריט אישי אופייני, של מזונות וצירופי מזון, אשר אותם בעיקר הוא נוהג לאכול. כאשר תפריט המשלב מתכונים טבעוניים למשל, הוא נוטה להיות בריא ומזין יותר.

להשלים את התזונה

את התזונה הרגילה, ניתן להשלים באמצעות תוספי מזון שונים. בעוד שתזונה בריאה היא דבר דומה למדי עבור כולם, תוספי המזון עשויים לדרוש יותר התאמה אישית, לנסיבותיו של כל אחד. לדוגמא: המלצות רופאים לנטילת תוספים ספציפיים בעקבות מחלות מהן סובלים או לקיחת ויטמין B12 לצמחונים. 

הליכה עם הכלב

לשמור על כושר גופני

בעוד שאוכל הוא חלק קבוע והכרחי משגרת היום יום, תנועה היא דבר שפחות עושים בעידן הנוכחי, בו משתמשים רבות בתחבורה ממונעת ובכיסאות. בנוסף, ככל שהיקף העבודה לשם פרנסה מצטמצם, כך ישנה נטייה לצמצם פעילות גופנית בכלל. מה גם, שקל מאוד להעסיק את עצמנו בפעילויות פאסיביות מבחינה גופנית, כצפייה בטלוויזיה וגלישה במחשב. שמירה על כושר, בצורה מבוקרת ובעזרת ייעוץ מתאים אם צריך, היא דרך חשובה, פשוטה, מהנה וזולה יחסית, לשפר משמעותית את הבריאות ואת מערכת החיסון.

לשמור על כושר מנטלי

גם למוח חשוב לספק תרגול, במיוחד בגיל מתקדם, בו הזיכרון עשוי להתחיל להיחלש באופן טבעי. תרגול זה, בדומה לתרגול הגוף, יכול להתבצע כיום במגוון רחב מאוד של אופנים. אפשר ללמוד מיומנות חדשה (כנגינה על כלי נגינה כלשהו), ללמוד שפה חדשה או לשחק משחקים שבהם ההיבט המנטאלי בולט במיוחד (כמשחקי לוח למיניהם).

לנוח

חיוני לספק די מנוחה, גם לגוף וגם להכרה. היקף שעות השינה ואיכותה, משתנים עם הגיל. בכל מקרה, חשוב לישון מספיק ולישון טוב. לשם כך, רצוי לצמצם חשיפה לאור ולרעשים מטרידים בזמן השינה. כמו כן, רצוי שלא להכביד על הגוף לפני השינה, עם ארוחות בשעת לילה מאוחרת. השינה מספקת מנוחה גופנית וגם מנטלית. בנוסף, לאורך היום חשוב לתת להכרה מנוחה, לפחות מדי פעם. עוד היבט של מנוחה, הוא שבגיל מבוגר מתחילים "מיחושים" ממיחושים שונים להופיע, בעיקר בפרקים. מיחושים בברכיים או בעצם השוק בזמן הליכה, עשויים להיגרם מעומס יתר שמופעל על הרגליים לאורך זמן. למשל – הליכה ממושכת עם סלים לאחר קניות או ספורט. במקרים כאלה, מנוחה היא הפתרון הראשון שמתבקש. כמובן, לא מדובר על כאבים, אלא על מיחושים שמהווים סימני אזהרה ראשוניים וקלים.

לסיכום

שמירה על חוזק המערכת החיסונית, לא רק אפשרית בגיל השלישי, אלא יכולה להיות קלה יחסית ומהנה. בכל מקרה, ברור שהיא השקעה מאוד משתלמת.

השארת תגובה