המדריך לבחירת בית אבות

כולנו מפחדים מהרגע הזה, הרגע הכאוב וחסר האונים הזה, אשר בו אנו או מישהו מבני משפחתנו זקוק לסיוע בחיי היום יום שלו ולפתרונות דיור אטרקטיביים יותר מאלה שהוא נמצא או שרוי בהם כיום.

זהו הרגע אשר בו אנו מבינים שטיפול מקצועי, השגחה צמודה ויחס אישי, הם המתאימים יותר ליקירים שלנו וזאת בשל העדר הזמן לטיפול באב הקשיש, העדר אמצעים רפואיים לריפוי אם שסובלת מכאבים, כמו גם החיים הקדחתניים שלנו שלא מאפשרים לנו להקדיש את הזמן שאנו רוצים לבני המשפחה המבוגרים שלנו.

בשל כך, קיימים ואפילו במזל רב קיימים בתי אבות אשר מספקים את כל מה שההורה המבוגר צריך, תוך הקניית מגוון שירותים מעולים לאוכלוסייה המבוגרת.

כיום ישנם מגוון בתי אבות המציעים את השירותים שלהם, תוך מעבר של הקשיש לדיור מוגן בבית אבות, כאשר כל בית אבות מצהיר כי הוא מספק את כל הדרוש לדייר.

בית אבות

אבל כיצד בימים שבהם קשה לסמוך על מטפלים ומוסדות ציבוריים ופרטיים, מוצאים בית אבות טוב שאפשר לסמוך עליו? הנה כמה דגשים ומדריך כללי, לבחירת בית אבות:

התייעצו עם הדייר

הורה, דוד, או כל אדם שיקר לליבכם וצריך הגנה ודיור טוב ונכון: חייב להיות שותף להחלטה שלכם, תוך שאתם מתייעצים עמו בנוגע לדיור בבית אבות, בזמן שאתם מגיעים עמו להחלטות ומסכימים יחדיו כי מדובר בפתרון אולטימטיבי עבורו.

נסו לשאול את ההורה המבוגר באיזה סגנון של דיור הוא חושק: האם הוא מעוניין בבית אבות בנמצא בבניין חדיש ומאובזר? או שמא הוא חושב על מקום פסטורלי יותר כמו כזה שיש בו דירות פרטיות צמודות קרקע?. נסו לקבל כיוון כללי בהתאם לרצונות של האדם ולהתחיל לבחור מקומות שתואמים את דרישותיו.

התרשמות כללית

כאשר אתם בוחרים בית אבות, שימו לב בתחילה להתרשמות הכללית שלכם מהמקום. זה יכול להיות עוד לפני שאתם מגיעים למקום עם ההורים שלכם או עם האדם המבוגר. אתם יכולים להגיע לבד, לנסוע סביב המקום ולנסות לקבל עליו חוות דעת מהדיירים או מאנשים שנמצאים בסביבה.

ביקור בבית האבות 

לאחר שהתרשמתם מכמה וכמה בתי אבות פוטנציאליים,  יש לצמצם את הבחירה שלכם לשניים שלושה בתי אבות ולהגיע אליהם עם הדייר לעתיד. נסו לבדוק את האווירה במקום, שאלו את ההורה שלכם מה הוא חושב על בית האבות ונסו להסתמך על האינטואיציות שלכם.

שירותים

בתי אבות טובים הם כאלה שיש בהם מגוון שירותים לדיירים, כמו שירותי אחיות וביקור רופא, שירות בית מרחקת, שירותי כביסה, ניקיון, ובעצם אספקה של כל מה שדיירים זקוקים לו.

בנוסף שימו לב כי ישנן שלל פעילויות המוצעות לדיירים כמו סדנאות, פעילויות ספורט, הרצאות, סדנאות יצירה ועוד. בכל בית אבות חייב להיות גם לוח זמנים אשר מפרט את שלל הפעילויות, כמו גם לוחות זמנים של ארוחות ושל כל השירותים הניתנים במקום.

חברה וסיוע

אנשים בנמצאים בגיל שלישי ובעיקר קשישים, מוצאים עצמם לעיתים רבות ברגעי בדידות ואף במצבי דיכאון. בשל כך חשוב לבחור בית אבות שיוכל לספק את כל התמיכה על ידי שלל פעילויות חברתיות, "שידוך" בין קבוצות חברים ואף הקצאת משאבים פסיכולוגיים לאלה הזקוקים לתמיכה נפשית.

המלצות

בבחירת בית אבות או דיור מוגן, חשוב מאד לקבל המלצות. נסו לבדוק דרך חברים ומכרים ואף אנשים שכבר גרים במקום האם המקום מומלץ, אם כן מה הם אוהבים בו ואפילו מה לא. בכך תוכלו לקבל תמונה ברורה יותר אודות המקום.

אז אם אתם רוצים לבחור מקום דיור מושלם עבור האנשים היקרים לכם- זה הזמן לבצע את כלל הצעדים הדרושים בבחירת בית אבות.